torsdag 18. desember 2008

Høsten 08 - en oppsummering

Ser at Ingunn i bloggen tanketråder og mange andre bloggere nå driver med den obligatoriske øvelsen oppsummering av skoleåret.
Kjenner at jeg er klar for ferie nå og begynte å lure litt på hvorfor(?) - her er forklaringen:

60 elever på idrettsfag har hatt den store gleden av å ha meg i norsk i år. Vi har:
  • laget 60 blogger som nå skal kommenteres
  • laget en norskwiki på vg2
  • laget ca 30 lyrikkvideoer
  • hatt 7ulike vurderingssituasjoner i hver klasse, noe som medfører at jeg har satt ca 420 karakterer 
  • Lest romaner, noveller og lyrikk
  • Skrevet analyser, essay, artikler og andre tekster
  • Hatt take-awayteater om Halldis Moren Vesaas fra Rogaland teater
  • Tatt i bruk verktøy som dipity, bubbl, glogster
  • Og sikkert hatt det litt kjedelig innimellom...
I tillegg til dette så har jeg:
  • laget en ikt wiki for Jåttå vgs
  • hatt interne kurs for lærere og elever i mange emner som f.eks generell macbruk, keynote, itslearning, wiki, blogging +++
  • Opprettet Jåttåprisen
  • lest mange interessante blogger fra andre lærere - ingen nevnt, ingen glemt
Og sikkert mye mer enn dette. Kjenner det ikke er så rart at det skal bli godt med ferie. Målsettingen for neste år er å gjøre mer av det samme - og i tillegg sette av  tid til egen blogging og en mer aktiv deltakelse i det nettverket jeg nå leser blogger fra, men ikke deltar i. 

God jul - skal bli godt med noen nettfrie dager på hytta. Av og til kan det bli litt mye...

1 kommentar:

Leif sa...

God jul til deg og - vi trenger ferie nå, bare 27 stiler igjen å rette!